Saturday, October 1, 2011

30 Hari Raya : Pengembaraan Mencari Batang Buruk

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera! Rasanya raya dah habes? (Takyah rasa-rasa, memang dah confirmed raya dah habes!). Haha pedulik apa aku baru nak publish entry raya kann. Ahaaa. Akhirnya aku berjaya meng-compile-kan entry raya aku start dari 1st raya till 30th raya. Pheww! Entry ni memakan masa 1 hari setengah untuk aku siapkan! Takpe, yg penting aku puas! Hehe. Jom layan entry raya aku, kali ni aku bawakan 1 pendekatan yg sangat berbeza dari entry-entry sebelum ini. Penceritaan yg lebih menarik, secara komikal!! Ahaa perasan je menarik kan? Klik gambar untuk pembesaran batang buruk yg memuaskan. Enjoyy!!












TAHNIAH!! Selesai membaca kisah raya aku! Haha. Senanya citer ni memang kronologi peristiwa raya aku dengan famili, kawan-kawan, rakan blogger, rakan lab mengikut tarikh raya. Kering otak aku nak fikir idea ni. Eleh bajet cambest je kan citer kau! Maaf, aku tak larat nak backlink kan nama sesapa yg terlibat, ramai sangat, tak kelaratan aku. Ehe, senanye masa time aku beraya hari tu, memang aku tak jumpa kuih batang buruk kat rumah sesapa, atau memang aku sendirik yg tak perasan. Haha, bukan mengidam OK. Sekadar idea penulisan entry dengan konsep yg lebih santai. Hehe. Dialog yg dipaparkan tiada kene mengena dengan makhluk yg terlibat dalam entry ini, mahupun yg telah lama masuk kubur. HAHA, jangan marah ok sape yg kejilakaan kena dengan dialog lahanat aku. LOL. SELAMAT HARI RAYA! MAAF ZAHIR & BATIN. Tehee. :D

p/s : tetibe je rase nak print sume ni, nak jadikan album kenangan raya 2011, raya paling banyak terima jemputan openhouse, semuanya setelah bergelar blogger di Sahabat Blogger dulu. Thanks SB! Thanks jugak kepada sesiapa yg sudi jemput aku. :)

p/s : aku lupa nak mentioned, semua gambar kt sini adalah dari kemere aku sendiri kecuali gambar "Tuuuu~ atas meja tuu~" adalah dari www.kirinselamaperak.com , sedikit gambar di Muar dari kamera www.mohdkhairi.com dan gambar batang burung adalah dari encik google. :)
Orang cantik hensem like :D

43 comments:

Aku By Pojie said... Best Blogger Tips

OMGGGGGGGGGGGG!!!

Batang buruk sangat..
komik2 bagai.. gigih bebenor..
:p

AnakPakZohar said... Best Blogger Tips

aku shuke syal entry ni.. grrr!!! best gilerr seyhhh!! hahahahaa..


btw.. rumah aku ade je batang buruk woii.. ko memang tak nampak ke??? pelik lah kau ni. lau nak mintak aku pack kan untuk kau pon boleh. melambakkk!

Wadi AR said... Best Blogger Tips

btg buruk pon jadi cantik

Blog Eazy Izzuddin said... Best Blogger Tips

i like...
suka2...
xD


Jom Join MyContest =) : Contest Annouced! Mak Aih! Contest Blog Eazy Izzuddin ?!

Ash said... Best Blogger Tips

haha!!! best giler!!!

Izyan Kaher said... Best Blogger Tips

can see your struggling in doing this . haha!

nice work kotttt!!!! :D
hantar kat ujang ah! ^^

ade2mama said... Best Blogger Tips

gile ko..da bt komik da huhuuhuh

Miss Butterfly said... Best Blogger Tips

aku suke entry ni!!

menceriakan pagiku.. ;)

Anonymous said... Best Blogger Tips

lann!!!! TERRRBBBAAIKKKKKKKKKKKK!!!!! .....

Bro Framestone said... Best Blogger Tips

selamat dah masuk dalam blog bro....

bukan senang nk bahan si artis nie

@taufiqhelios said... Best Blogger Tips

hahaha..batang kau mmg buruk..HAHAHAH :)

Yana Nanako said... Best Blogger Tips

kohajaaaaaa.... muka aku dah la macam beruk makye aku tengok ha... hahahahah

kaizen said... Best Blogger Tips

kat BP punyer bersepah ko x mkn lak lann??

*untung laa ko leh jalan2 time raye... aku ni... bz memanjang...

Aimifiqa said... Best Blogger Tips

pergh. misi mencari batang buruk akhirnya jumpe. kreatif la.

SweetyMui2 said... Best Blogger Tips

tak percaya pulak aku siap zoom in baca LOL

Noraien said... Best Blogger Tips

hhahahhaa.TERBAEKK LAAAAA .


kreatif kreatif !


lan dah macam mengidam seyh .

Pendamba Mawar said... Best Blogger Tips

gila gempak entri ni..menarik..haha gambar sesuai ngan dialog..waw!!! jeles ni..ok pi pinjam kamera plak nk buat cerita cam ni.hahaa..

first time datang sini..wakaka

Alya Esprézzo™ said... Best Blogger Tips

perghh..haha terbaikk!

Anonymous said... Best Blogger Tips

hukalo...babak aku tak sampai lima minit dalam komik ni...hahaha....

Nazim Nasri said... Best Blogger Tips

buruknya batang. apa kebenda TH tgk jari kaki dikjim nehh hahahaha xD

Syazwan said... Best Blogger Tips

gila gempak la! sampai boleh buat citer

rumah aku banyak batang paip eh? hahahhaa =P

@EzrlG said... Best Blogger Tips

SMART!

soutulmujahid.com said... Best Blogger Tips

hahaha. lawak siot. ala2 lucah gitu! hahahaha. wat aku gelak sorang2 je

fouziah gous pun ada. siot ko!

Fatin Mira said... Best Blogger Tips

HAHA! sumpah lawak. :D

APi said... Best Blogger Tips

ohsem ohsem..

Unknown said... Best Blogger Tips

bila tgk gambar ko yg buat aku gelak


untunglah ada gambar aku. wiwiwiwiw

Syafiq Ahadin said... Best Blogger Tips

malu lor saya gelak sorang2!!! haha!

Anonymous said... Best Blogger Tips

penjelajahan pencarin batang buruk kemerata malaysia .

JD said... Best Blogger Tips

nice one aslann!

alepridz said... Best Blogger Tips

wah creative giler bro...

i like i like...

salam perkenalan...

:P

HazHand said... Best Blogger Tips

wahahhaha! rjin gile eh ko wat camni..bpak r!!! NICE3!!!

NuReLLe said... Best Blogger Tips

aku suka gmb aku tu..mcm aku ni org ketiga antara anem ngn TH..wahahahahahah...:D

Feymao ( ˘ ³˘)❤ said... Best Blogger Tips

hah sangat unik la u!!
hensem gila komik nie,,nie yg buat i duduk lame kat blog nie.well done bro!
komik malaysia hehehe

hawiz said... Best Blogger Tips

pehh.style laa......!!!

Ain Shdn said... Best Blogger Tips

hahaha ! tak menahan, ohsem entry !!

myownbmx said... Best Blogger Tips

nice.... i LIKE.. creatif... :)

Pejuang Kesenian Extreme said... Best Blogger Tips

Batang berjuntai???
hahaha..
Apapun gigih siak ko siapkan komek ni..

Unknown said... Best Blogger Tips

buatlah lagi lan hahahahah
batang berjuntai yang best hahaha

Unknown said... Best Blogger Tips

buatlah lagi lan hahahahah
batang berjuntai yang best hahaha

AlongUsop said... Best Blogger Tips

maaaaaaaaaaaakkkk!! ensemnya hakooooo...

mengom.. hahahahaha :P

Hafiz Hafizol said... Best Blogger Tips

wah!!!!!!!!1 terbaik dari ladang kelapa sawit la entri nie !!!!!!.

RinsyaRyc said... Best Blogger Tips

<---reti buat batang buruk. hik3..


entri ni terbaik la.. ^^

sjaa64 said... Best Blogger Tips

nice and creative!!!!

Cerita Mengigit Jari Kaki